Huur AI in als je online stylist
Retail Rocket lanceert het nieuwe algoritme The Total Look, waarmee modieuze klanten zorgvuldig samengestelde gepersonaliseerde looks krijgen op basis van het item waar ze naar kijken.
We zijn trots om onze nieuwste oplossing voor de fashion-e-commerce te introduceren: het algoritme The Total Look.
Het fungeert als een AI online stylist en biedt klanten zorgvuldig samengestelde looks aan op basis van de items waar ze naar kijken, volledig automatisch.
Ons Total Look-algoritme maakt gebruik van de kracht van kunstmatige intelligentie om klantvoorkeuren, item kenmerken en stylingtrends te analyseren. Door deze elementen te combineren, genereert het gepersonaliseerde en complete outfit-aanbevelingen die passen bij het geselecteerde item en de individuele smaak. Door deze samengestelde looks te bieden, bieden we gemak, inspiratie en mode-expertise in één klik.
Met The Total Look kunnen klanten eenvoudig visualiseren hoe items eruitzien wanneer ze worden gecombineerd met andere modieuze stukken, wat leidt tot meer vertrouwen in hun aankoopbeslissingen. Dit nieuwe gebruiksgemak en begeleiding bevorderen een sterkere klantloyaliteit, hogere conversieratio’s en een verhoogde gemiddelde bestelwaarde voor onze modieuze klanten.
De Total Looks kunnen worden gepresenteerd als collages:
En roosters of lijnen:
Waarom het belangrijk is:
Volgens de statistieken* is de gemiddelde conversie in de e-commerce van damesmode 1,3%. Dit betekent dat 99 van de 100 klanten de winkel verlaten zonder een aankoop te doen. Dalend consumenten optimisme, toenemende duurzaamheidstrend, voortdurende mondiale spanningen en stijgende inflatie blijven het vertrouwen van klanten onder druk zetten en de winkelervaring verder verlengen.
Het Total Look-algoritme is bedoeld om meer vertrouwen te genereren en klanten te helpen twijfels weg te nemen voordat ze de aankoopbeslissing nemen. Het verbetert andere personalisatie-oplossingen en verbetert de conversie voor e-commerce in de mode.
Hoe het werkt:
Wanneer een klant de productpagina bekijkt, creëert het algoritme een totale look met dit item. Door gebruik te maken van de kracht van computervisie en AI, toont het algoritme gebalanceerde looks (wat betekent dat het geen aanbevelingen zal doen om een trui te combineren met shorts), waarbij rekening wordt gehouden met populaire items, klantgedrag en interesse in specifieke producten, kleuren en stijlen en categorie regels.
Wie kan het gebruiken:
Perfect voor multi-categorie fashion e-retailers. De enige vereiste: de foto’s van het item moeten alleen het item bevatten, zonder mensen of andere objecten.
Klaar om ons algoritme in te huren als je AI online stylist? Of heb je misschien vragen of wil je je gedachten delen?
Stuur ons een bericht naar support@retailrocket.io