KLANT LOGIN

Slimme plaatsing – de kantoren en platforms van adverteerders zijn klaar

Slimme plaatsing – de kantoren en platforms van adverteerders zijn klaar

Wat is slimme plaatsing

Smart Placement is een product van Retail Rocket dat 4 jaar geleden werd ontwikkeld en nu een van de leiders is op het gebied van Retail Media.

Slimme plaatsing maakt het mogelijk:

  • Platforms (online winkels of marktplaatsen) om advertentieruimte te verhuren op hun websitepagina’s en zo extra inkomsten te verdienen. Het maakt ook de promotie van hun eigen huismerken (CTM) mogelijk.
  • Adverteerders kunnen advertenties plaatsen op de pagina’s van grote online winkels, rekening houdend met de interesses van de bezoeker, producten en categorieën waarmee ze interageren, om ze van de hoofdpagina naar een succesvolle aankooppagina te leiden. Het maakt het ook mogelijk om de effectiviteit van campagnes in realtime te volgen.
  • Adverteren de mogelijkheid om campagnes uit te voeren voor adverteerders en te verdienen aan de omzet van ongeschroefde advertenties of campagnes.

Wat kan SmartPlacement nog meer betekenen voor verschillende professionals?

  • Commercieel directeur van een winkel met meerdere merken – het kantoor zal helpen om de reclamevoorraad uit te breiden, de omzet te verhogen en tegelijkertijd de druk op de werknemers te verminderen
  • Marketingmanager van een winkel of marktplaats – start zelfstandig promoties op de site, zonder dat ontwikkeling nodig is
  • Productmanager – snel, onafhankelijk hypotheses testen

Je kunt meer te weten komen over Smart Placement op de website.

Wat is de status van productontwikkeling? Kabinetten met basisfunctionaliteit voor adverteerders en locaties zijn afgerond. We zullen in deze aankondiging meer vertellen over de functionaliteit, functies en zakelijke waarde.

Wat is de status van productontwikkeling? Kabinetten met basisfunctionaliteit voor adverteerders en locaties zijn afgerond. We zullen in deze aankondiging meer vertellen over de functionaliteit, functies en zakelijke waarde.

Wat is het bijzondere van persoonlijke kantoren?

Als u al langer bij RetailRocket bent, weet u misschien dat dit product al een aantal jaren werkt, dat het klanten heeft aan wie het in 2021 meer dan 1.600.000 USD aan reclamebudgetten heeft opgebracht, maar dat we nu pas actief beginnen met de promotie ervan.

Waarom is dat? Het antwoord is simpel – voorheen werden alle campagnes opgezet door ons interne bureau. Het was onmogelijk om iets op te zetten en uit te voeren in het reclamebureau zonder training, het was makkelijk om fouten te maken. Er was helemaal geen sitekast, alles werd gedaan via verzoeken aan ontwikkelaars. Het was noodzakelijk om een technische achtergrond te hebben en te weten wat kon en wat niet.

Zo zag het kantoor eruit waar tot voor kort alle campagnes werden gelanceerd:

Het afgelopen jaar hebben we actief gewerkt aan de Self Service-aanpak om handige en begrijpelijke dashboards te bieden voor adverteerders en uitgevers, zodat ze alles zelfstandig kunnen configureren, lanceren en analyseren. En die dag is gekomen. Met trots presenteren we de dashboards voor adverteerders en uitgevers.

Kantoor adverteerder

Handige selectie van locaties

GebruikersstroomZakelijke waarde
Een platform kiezen om te adverteren– Door filters per branche te gebruiken, vind je een geschikte winkel en verhoog je de verkoopconversie- Analyseer verkeersstatistieken om snel meer reclame te maken in effectieve gebieden

Handige locatiekeuze

GebruikersstroomZakelijke waarde
De gebruiker selecteert eerst de paginaselecteert waar de placeholder zich bevindt op de website of mobiele app- dan is de locatie op die paginaDe pagina toont- hoeveel advertenties er al zijn gemaakt voor deze placeholder in de huidige campagne- hoeveel indrukken van deze plaatsingDankzij de statistieken van impressies en filters kun je snel de juiste plaats selecteren voor advertentieplaatsing

Campagne maken

GebruikersstroomZakelijke waarde
begrotingslimietWanneer de budgetlimiet is bereikt, worden advertenties opgeschort. Hierdoor kun je niet meer uitgeven aan advertentiecampagnes dan gepland, dus slaap lekker.

Mogelijkheid om meerdere advertenties op één plaats te maken

GebruikersstroomZakelijke waarde
Kan meerdere advertenties maken met verschillende targeting.– Je kunt snel en veel advertenties testen op één plek.- Je kunt productschap en banners tegelijkertijd op dezelfde plek laten draaien. Als ze een verschillende targeting hebben, worden de advertenties tegelijkertijd aan verschillende doelgroepen getoond.

Verschillende soorten inhoud

GebruikersstroomZakelijke waarde
Productschap.De adverteerder kan een of meer productschappen instellen.Productpromotie, lancering van nieuwe producten, CTM-promotie
Spandoeken.Een adverteerder kan alle bannerspots uitkopen en deze hoeveelheid uploaden zonder te concurreren met iemand in de rotatie.Gedeelde banner.De adverteerder uploadt slechts 1 van zijn goederen naar het schap en concurreert op CPM met andere adverteerders.
Gedeelde bannerBanners kunnen worden gebruikt voor promoties, verkoop, enz.
String inhoudJe kunt een vervangende plaatsaanduiding opgeven in de zoekbalk, afhankelijk van de interesses van de gebruiker.

Targeting instellen

GebruikersstroomZakelijke waarde
De gebruiker kan een onbeperkt aantal weergaveregels maken, voorwaarden op een onbeperkt niveau nesten, dupliceren)Hierdoor kun je smallere gebruikerssegmenten aanpassen, wat mogelijk een hogere ctr, meer klikken, hogere conversie en lagere kosten per klant oplevert.
Selecteer de instelling “Advertenties aan alle gebruikers of segment weergevenAls je snel en uitgebreid een merk of product moet promoten, kun je je richten op “aan alle gebruikers tonen”.Als deadlines niet brandend zijn en je een goede conversieratio nodig hebt, is het de moeite waard om targeting in te stellen op de interesses van je doelgroep.
Regel de hoeveelheid/kosten van reclame door de veilingkoers te veranderen.De adverteerder moet het veilingtarief voor de advertentie bepalen. We hebben displays verdeeld volgens het principe van de tweede prijsveiling.Door het veilingbod te manipuleren, kun je:sneller en meer vertoningen krijgen (door het bod te verhogen)langer en minder vertoningen, maar met een lagere klik-, doorklik- en orderprijsAfhankelijk van het bedrijf kunnen adverteerders hun eigen strategie kiezen en deze manipuleren via de parameter “veilingtarief”.
Targeting kan worden ingesteld op basis van een aantal gedragsparameters van het publiek:de bezoeker heeft interesse in de opgegeven productcategorieënde bezoeker doorzoekt momenteel de opgegeven categorieënbezoeker heeft iets ingevoerd in de zoekbalkde bezoeker bekijkt de gespecificeerde productende naam van de producten bevat de opgegeven tekstmerknaam komt overeen met de ingevoerde tekstkomt overeen met de opgegeven voorraad idJe kunt hogere conversieratio’s en lagere kosten per klik krijgen als je preciezere targeting instelt op gebruikersgedrag.

Categorieën op naam zoeken

GebruikersstroomZakelijke waarde
Door de naam van categorieën op tekst of id in te voeren, filtert het systeem de juiste categorieën en hoeft de gebruiker niet door de hele catalogus te bladeren.Je kunt snel elke categorie vinden, zelfs als ze dezelfde delen tekst in de titel hebben. Bespaart veel tijd bij het maken van targeting als de catalogus groot is.

Acties met reclame

GebruikersstroomZakelijke waarde
De gebruiker kan:- noem de advertenties- lopen/pauzeren- duplicaat- verwijderenMet de functies voor het maken en dupliceren van namen kun je snel verschillende advertenties testen door slechts een deel van de inhoud of de targeting te wijzigen.Dit verkort de testtijd, stelt je in staat om meer tests uit te voeren en daardoor effectievere advertentiebundels met inhoud en targeting te vinden.

Reclamestatussen

GebruikersstroomZakelijke waarde
Het systeem informeert je visueel via statussen over wat er op dat moment met je advertenties gebeurt:- klad (je kunt doen wat je wilt)- actief (advertenties worden getoond, je kunt advertenties niet wijzigen)- gepauzeerd (adverteerder is gestopt met adverteren)- gepauzeerd (het saldo van het kabinet is op)- op verificatie (adverteerder heeft een advertentie gemaakt en deze wordt geverifieerd door de site)- rejected (de moderator van de site heeft de advertentie afgewezen en de reden aangegeven)- gestopt door de site (met een commentaar van de site)- voltooid (de advertentie is voltooid volgens de ingestelde limiet voor de campagne)- voltooid (de advertentie is voltooid op de einddatum van de campagne)De adverteerder kan dit in een fractie van een seconde visualiseren:- welke advertenties problemen hebben en verbeterd moeten worden- wanneer het geld op is en het budget moet worden aangevuld- Wanneer het nodig is om de termijn of limiet op het bedrijf te verlengen om de advertenties verder te spinnen

Bescherming tegen veranderingen in lopende advertenties

GebruikersstroomZakelijke waarde
De gebruiker kan alle advertenties van het bedrijf analyseren en de meest effectieve vinden– Als een adverteerder veel verschillende targeting voor dezelfde inhoud of verschillende inhoud voor hetzelfde publiek test, kan deze pagina je helpen om snel uit te zoeken welke advertenties het meest effectief zijn.- Als een adverteerder met dezelfde inhoud en targeting advertenties laat lopen om uit te zoeken waar ze effectiever zijn, dan zal deze pagina je helpen om snel de juiste conclusies te trekken.

Platformen (online winkel/marktplaats)

Verzoeken (acceptatie en afwijzing van verzoeken)

GebruikersstroomZakelijke waarde
verschillende statussen:- verzoeken (vereist moderatie)- geaccepteerd- geaccepteerde auto’s- afgewezenDe beheerder van de site kan snel uit alle aanvragen die aanvragen selecteren die gemodereerd moeten worden, zodat de site sneller geld ontvangt.
sorteren op adverteerders, inhoudstypen, paginatypenHelpt je bij het filteren en prioriteren van matige advertenties van prioritaire adverteerders die het meeste geld opbrengen.

Automatisch aanvragen ontvangen

GebruikersstroomZakelijke waarde
De moderator hoeft alleen maar de juiste adverteerder te vinden en auto-acceptatie in te schakelen voor inhoud van de adverteerder (banners, enz.), inhoud van de site (goederen)– Het platform kan zelf aangeven voor welke adverteerders advertenties automatisch moeten draaien zonder verificatie. Dit vermindert de belasting van moderators aanzienlijk en versnelt de ontvangst van geld uit advertenties.- om de risico’s van auto-acceptatie te minimaliseren kun je alleen auto-acceptatie van site-inhoud (goederen) inschakelen

Advertenties, inhoud en targeting bekijken

GebruikersstroomZakelijke waarde
Als hij naar de toepassing met reclame gaat, ziet de moderator op welke pagina, op welke plaats en met welke inhoud en targeting de reclame wordt getoond. Tegelijkertijd heeft hij geen rechten om het te bewerken, maar alleen om het te bekijken.De moderator heeft volledige informatie over de advertentie en kan een geïnformeerde beslissing nemen om de advertentie te aanvaarden of te verwerpen.

Lijst met lopende advertenties, statistieken over vertoningen en inkomsten

GebruikersstroomZakelijke waarde
De pagina geeft informatie weer over de advertenties die zijn gestart en gestopt door de site en minimale statistieken.Geeft een duidelijk beeld van welke advertenties het meeste geld opbrachten.
Sorteren, filteren op datum, statussen, adverteerder, inhoudstype, paginatype is beschikbaarHelpt je snel advertenties te vinden die mogelijk de siteregels overtreden om ze te stoppen en verliezen te minimaliseren.

Afwijzing met een reden om gezien te worden door de adverteerder

GebruikersstroomZakelijke waarde
Als een advertentie niet voldoet aan de regels van de site, wijst de moderator de advertentie af en geeft de reden aan waarom de adverteerder de advertentie moet corrigeren om deze te kunnen accepteren.De adverteerder ziet een uitleg van wat er moet worden gecorrigeerd in de advertentie en kan deze snel bewerken.Dit helpt het aantal iteraties voor bewerkingen te verminderen en verhoogt de snelheid van het lanceren van advertenties, wat zowel de adverteerder als de site ten goede komt.

Lijst van plaatsingen

GebruikersstroomZakelijke waarde
De moderator ziet een lijst met alle pagina’s en welke plaatsingen beschikbaar zijn op de website of mobiele app.Je kunt zien welke soorten content beschikbaar zijn en wat het minimale veilingbod is.Een moderator kan snel de gewenste locatie selecteren die bewerkt moet worden.

Plaatsingen toevoegen en bewerken

GebruikersstroomZakelijke waarde
Voordat je begint met het accepteren van advertenties, moet je het systeem vertellen op welke pagina’s, op welke plaatsen, tegen welke minimale veilingwaarde, met welke instellingen verschillende soorten inhoud worden geaccepteerd.Met deze functionaliteit kun je plaatsingen voor de website en mobiele applicatie invoeren/bewerken zonder dat je daarvoor hoeft te ontwikkelen. (Na integratie van de site met Smart Placement)

Optie om inhoudstypen uit te schakelen en geen inzendingen te accepteren

GebruikersstroomZakelijke waarde
De sitebeheerder kan advertentieverzoeken voor geselecteerde inhoudstypen in- of uitschakelen.– Als de site technische werkzaamheden ondergaat, kun je alle inhoudstypen uitschakelen. Dit betekent dat advertenties niet worden geaccepteerd en getoond op de site. En zodra het inhoudstype weer is ingeschakeld, worden lopende advertenties weer op deze site getoond.- De site wil bijvoorbeeld geen banners meer tonen, maar wel productschappen. Met deze functionaliteit kun je dit doen, zonder de hele locatie uit te schakelen.

Met wie kunt u contact opnemen bij vragen

Als u vragen hebt, kunt u schrijven naar de afdeling Product op product.team@retailrocket.io

Ontwikkelings- en productteam:

  • Andrey Chizh (Oprichter)
  • Dmitry Ivanov (hoofdontwikkelaar)
  • Evgenii Semikashev (productdirecteur)
  • Michail Ljoebimov (Ontwikkelaar)
  • Viacheslav Gagarin (Ontwikkelaar)
  • Aleksej Gadoev (Ontwikkelaar)
  • Ilya Kasterin (Ontwikkelaar)
  • Maksim Pasjkov (Ontwikkelaar)
  • Dmitrii Saburov (Ontwikkelaar)
  • Mikhail Milovanov (Lead client project manager)
  • Aleksei Zakharenko (UX/UI-ontwerper)

Bedankt voor het lezen van dit artikel ❤️ Blijf op de hoogte!

Vorige post

Proxy-metriek in e-commerce. Deel 3

Did you like the article? Subscribe to the newsletter to receive fresh articles in the mail.

Abboneer voor Nieuwsbrief

We gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden om statistieken te verkrijgen over het navigatiegedrag van onze gebruikers en om onze diensten te verbeteren op basis van uw voorkeuren. U kunt uw voorkeuren instellen. U kunt hier meer informatie krijgen.