KLANT LOGIN

Gepersonaliseerde Product Aanbevelingen bij Butik.ru: 27.1% meer verkopen

Gepersonaliseerde Product Aanbevelingen bij Butik.ru: 27.1% meer verkopen

Het modesegment is een van de grootste  sectoren in e-commerce. Het is het grootste segment in aantal klanten en elk jaar groeit het met dubbele cijfers. Butik.ru, een grote omni-channel retailer (meer dan 1 miljoen unieke bezoekers per maand volgens SimilarWeb!) uit deze sector, heeft onlangs een efficiëntie analyse uitgevoerd van Retail Rocket website personalisatie.

Beschrijving Efficiëntie Analyse Proces

De efficiëntie analyse van website personalisatie werd uitgevoerd met behulp van een A/B test: alle bezoekers van Butik.ru werden real time willekeurig verdeeld in twee groepen. Aan de eerste groep werd real-time gepersonaliseerde productaanbevelingen van Retail Rocket getoond en de tweede groep werden de standaard aanbevelingen van de shop getoond.

Het doel van het experiment was om het statistisch significante verschil in de conversiepercentage tussen de groepen te identificeren.

Retail Rocket heeft 20+ personalisatie scenario’s voor elke stap van de customer journey, tijdens de test heeft Butik.ru de volgende scenario’s gebruikt:

Homepagina:

  • Populairste producten
  • Nieuwe producten waar de bezoeker waarschijnlijk geïnteresseerd in is
  • Real-time gepersonaliseerde aanbevelingen gebaseerd op browsing & aankoophistorie

Categorie pagina:

  • Populaire producten van categorie

Productpagina personalisatie:

  • Gerelateerde producten («anderen kochten ook», «wellicht vind je dit ook leuk»)
  • Alternatieve producten («klanten die dit bekeken, bekeken ook», «klanten die dit bekeken hebben uiteindelijk dit gekocht»)
  • Populaire producten uit dezelfde categorie

Winkelwagen personalisatie:

  • Gerelateerde producten («anderen kochten ook», «wellicht vind je dit ook leuk»)

Interne zoekresultaten pagina personalisatie:

  • Zoekterm gebaseerde aanbevelingen

404-error pagina personalisatie:

  • Zoekterm gebaseerde aanbevelingen
  • Populaire producten
  • Persoonlijke aanbevelingen

Voorbeelden op de site:

Productpagina

Home Page

Testresultaten

De A/B test laat de volgende resultaten zien:

Conversie Gemiddelde orderwaarde Gemiddelde omzet per bezoek
Resultaten met Retail Rocket aanbevelingen +20,5% +5,1% +27,1%

In de testperiode met Retail Rocket heeft Butik.ru een drastische stijging laten zien van alle KPI’s, wat resulteerde in een groei van 27,1%. De toename van de conversie, naast de toenemende huidige omzet, bracht ook nieuwe  klanten naar de shop  die mogelijk verdere aankopen gaan doen.


Commentaar van Butik.ru

Olga Artamonova, Adjunct Directeur Marketing Butik.ru:

Tijdens het proces bleek Retail Rocket een betrouwbare partner te zijn, ze lieten een zeer hoge kwaliteit van dienstverlening en uitvoering van de uitgevoerde taken zien. We zijn tevreden over de resultaten van de test. Daarom zullen we de adviezen volgen die komen van onze Retail Rocket-collega’s zodat onze verkoopcijfers blijven stijgen.

 

Vorige post

OMNI-channel personalisatie met “korablik”: +30% meer online traffic van fysieke winkel naar e-commerce

Volgende post

Growth Hacking in Trigger-Based E-mails van QUELLE: tot 45,1% conversiegroei!

Did you like the article? Subscribe to the newsletter to receive fresh articles in the mail.

Abboneer voor Nieuwsbrief

We gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden om statistieken te verkrijgen over het navigatiegedrag van onze gebruikers en om onze diensten te verbeteren op basis van uw voorkeuren. U kunt uw voorkeuren instellen. U kunt hier meer informatie krijgen.