Gepersonaliseerde winkelervaring op Due-Home verhoogt de verkoop met 30%

144 Views

In de meeste webwinkels worden klanten constant tentoongesteld aan dezelfde productaanbiedingen en -aanbevelingen, ongeacht hun individuele voorkeuren. Een van de grootste uitdagingen voor online retailers is om deze aanbevelingen te personaliseren.

Due-Home.com had een oplossing nodig die hen kon onderscheiden van de toenemende online concurrentie, om elke bezoeker een winkelervaring op maat te bieden en om de online verkoop te vergroten.

Due-Home implementeerde de technologie van Retail Rocket, die net zo snel en gemakkelijk te implementeren is als Google Analytics. Productaanbevelingen worden dynamisch op verschillende pagina’s van de website geleverd en worden in realtime bijgewerkt, waardoor elke bezoeker een precies doel aanbod krijgt, zodat het product dat ze nodig hebben, gemakkelijk te vinden is.

Dit alles zorgt ervoor dat de bezoeker een prettige online winkelervaring heeft, waardoor de kans groter is dat ze een aankoop doen. Als gevolg hiervan worden de belangrijkste KPI’s van de online winkel bereikt, zoals een conversieverhoging, een hogere gemiddelde bestelwaarde en een verbeterde klantenbinding.

Over Due-Home

Due-Home heeft een geschiedenis van meer dan 6 jaar in de home & deco sector. Hun online winkel ontvangt meer dan 150.000 bezoekers per maand. De catalogus bevat meer dan 1200 artikelen of meubels voor thuis en op kantoor, met een moderne en eigentijdse stijl. Door gebruik te maken van het platform van Retail Rocket en real-time big data-analyse biedt de online shop gepersonaliseerde aanbevelingen in meer dan tien delen van zijn website. In deze case study kunt u de resultaten zien.

We hebben de resultaten van de gepersonaliseerde product aanbevelingsblokken in vier van de belangrijkste secties op Due- Home.com van augustus 2017 tot december 2017 als volgt beoordeeld:

  • Startpagina
  • Categorie pagina
  • Product pagina
  • 404-foutpagina

1. Startpagina

De startpagina is het etalage waar de gebruikers naar op zoek zijn. Gemiddeld nemen ze slechts drie seconden om te beslissen of ze willen winkelen op een website of willen vertrekken, dus het is belangrijk dat de eerste indruk een goede is.

Daarom heeft Due-Home twee product aanbevelingsblokken toegevoegd. Het eerste blok wordt getoond in twee verschillende scenario’s.

  • Wanneer de website geen informatie over de bezoeker heeft, toont deze de populairste producten die de online winkel te bieden heeft.
  • Wanneer de website informatie over de bezoeker en zijn voorkeuren heeft, krijgt hij gepersonaliseerde aanbevelingen te zien.

2. Categorie pagina

Due-Home heeft een productaanbeveling blok op de categoriepagina toegevoegd om gebruikers te helpen bij het verkennen van hun catalogus. Als er een profiel is met de geschiedenis en interesses van de gebruiker, wordt deze gebruikt om deze aanbevelingen te personaliseren. Als dit niet het geval is, houdt het aanbeveling blok rekening met de ‘wijsheid van de menigte’ en worden relevante producten weergegeven op basis van de voorkeuren van andere gebruikers met vergelijkbare profielen en interesses.

3. Product pagina

Op de productpagina kunnen gebruikers beslissen of ze een aankoop willen doen of niet. Het wordt ook gebruikt om meer producten te markeren en aan te bevelen, waardoor uiteindelijk de gemiddelde bestelwaarde wordt verhoogd.

Omdat Due-Home zo’n breed scala aan producten heeft, worden twee blokken met aanbevelingen getoond. Een van hen presenteert vergelijkbare producten, die alternatieve items zijn en het meest waarschijnlijk worden gekocht door bezoekers die het huidige product hebben bekeken, maar het niet hebben gekocht op basis van verschillende algoritmen voor samenwerking en inhoudfiltering. Het andere blok, gepositioneerd onder het vorige blok, geeft verwante producten weer die complementair zijn aan het product dat momenteel wordt bekeken.

4. 404 Foutpagina

Een gebruiker komt een 404-foutpagina tegen wanneer de server een bepaalde bron niet kan vinden vanwege een verkeerd URL-adres of een onverwachte fout. Meestal leidt dit type pagina tot een doodlopende weg, maar door gepersonaliseerde aanbevelingen toe te voegen, helpt het klanten om zonder onderbrekingen door te bladeren.

Due-Home toont een persoonlijk aanbevelings blok op basis van het bezoekersprofiel op de 404-foutpagina, waardoor ze worden aangemoedigd om door de online winkel te bladeren.

Resultaten

De implementatie van de gepersonaliseerde aanbevelingen leverde de volgende resultaten:

Omzet Gemiddelde bestelwaarde Bestellingen inclusief een of meer aanbevolen producten
Wijzigingen na het toevoegen van gepersonaliseerde aanbevelingen

+30%

+14%

+31.7%

Na het implementeren van de productaanbevelingen van Retail Rocket op Due-Home, stegen de inkomsten van de online shop met 30%. Meer dan 37% van de bestellingen bevatte een of meer artikelen die waren aanbevolen door Retail Rocket en de gemiddelde orderwaarde steeg met 14%.

Conclusie

De kracht van personalisatie in eCommerce is tegenwoordig meer dan bewezen. Het platform van Retail Rocket kan online winkels helpen hun gebruikers een uitzonderlijke winkelervaring te bieden en te gedijen in een concurrerende winkelomgeving.

Comment van Due-Home:

“Retail Rocket heeft ons geholpen onze maandelijkse inkomsten te vergroten door cross-selling en upselling. Daarnaast biedt Retail Rocket ons goede vervolgacties die ons helpen onze aanbevelingsruimte te verbeteren, en dat betekent dat we ons over het algemeen niet hoeven te bekommeren om nieuwe kansen te zoeken”.

Jordi Ordóñez
Marketing Director of Due-Home

Vragen?
Heeft u vragen? Neem contact met ons op.

WEBSITE PERSONALISATIE EN TRIGGERED E-MAILS ZIJN NU VOOR IEDEREEN TOEGANKELIJK!

DEMO AANVRAGEN