KLANT LOGIN

Hoe de ROI in e-mailmarketing verhogen dankzij personalisatie en automatisering?

Hoe de ROI in e-mailmarketing verhogen dankzij personalisatie en automatisering?

Marketingcampagnes zijn de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Het is een waargebeurd verhaal dat als we professionals in de sector vragen welk kanaal ze zouden kiezen om meer impact te hebben op de eindgebruiker, ze niet voor e-mailmarketing als eerste optie zouden kiezen. Zou e-mailmarketing in hun lijst met voorkeuren staan? Ja. Zou het de nummer één keuze zijn? Nee.

E-mailmarketing wordt misschien niet gezien als de coolste jongen van de stad, maar het is een fundamenteel hulpmiddel om een ​​persoonlijke en langdurige relatie met de klant op te bouwen. Bovendien kan het, als het op de juiste manier is aangepast en geautomatiseerd, een betere ROI behalen dan elk ander kanaal dat u in uw marketingstrategie hebt gepland.

Wilt u uw e-mailmarketingcampagnes verbeteren? Download ons e-book!

De opkomst van sociale netwerken, podcasting en nu de Metaverse doen ons afvragen of e-mailmarketingcampagnes nog steeds de beste resultaten opleveren. Eén ding is duidelijk en daar kunnen we ons allemaal persoonlijk in vinden: iedereen die een mailbox heeft, checkt deze regelmatig of er nieuwe e-mails zijn binnengekomen. Het is een communicatiemodel dat niet is gestopt met groeien. Tegen 2023 wordt verwacht dat er zo’n 346 miljard e-mails per dag zullen worden verzonden en zeker in die mailbox zullen belanden die we hierboven noemden. Integendeel, sociale netwerken werken met een algoritme dat bepaalt of die informatie wel of niet aan de gebruiker wordt getoond. Het merk bepaalt niet wie zijn berichten ziet, het algoritme doet dat. In 2022 zal de gemiddelde betrokkenheid bij een Facebook-bericht slechts 0,07% zijn, volgens de gegevens van Digital Trends van Hootsuite. En er is maar één manier om dit cijfer te verhogen: u moet adverteren en investeren in gepromote berichten.

E-mailmarketing kan op een veel sterkere basis vertrouwen: 99% van de gebruikers die e-mail hebben, checkt dagelijks hun inbox. Daarnaast is het organische bereik via e-mail 4 keer groter dan via sociale netwerken. Ja, geloof het of niet, e-mails verslaan sociale media als het gaat om het bereiken van uw publiek. Houd er ook rekening mee dat e-mailmarketing een ROI heeft van 4.200%, wat betekent dat het 42 dollar genereert voor elke dollar die erin wordt geïnvesteerd. Als we verder gaan en kiezen voor segmentatie, zullen e-mailcampagnes een 760% hogere omzetgroei en 100% hogere CTR hebben dan niet-gerichte campagnes. Uit een recent onderzoek bleek dat 4 op de 5 professionals in de marketingsector sociale netwerken liever zouden verlaten vóór e-mailmarketing, een groot voorstander van e-mailcampagnes.

Laten we meteen ter zake komen: hoe kunnen we de ROI van onze e-mailmarketingcampagnes verbeteren?

Artificiële Intelligentie, personalisatie en automatisering zouden dit werk voor u doen! Elke dag zien we hoe honderden merken erin geslaagd zijn om een ​​groter aantal gebruikers te bereiken dankzij personalisatie, zoals het geval is met Netflix, Spotify, Amazon, Zalando, Google, LinkedIn… Bovendien stelt AI ons in staat om de grote hoeveelheid data van onze klanten in groepen of segmenten op basis van koopgedrag. Zodra gegevens op een effectieve manier zijn verzameld en gestructureerd, speelt automatisering zijn rol en garandeert het ons automatische communicatie met de klantsegmenten die we eerder hebben gekozen.

Met al deze stappen biedt e-mailmarketing u de juiste mogelijkheid om uw doelgroep te bereiken en op de juiste manier met hen in contact te komen om uw merk- of verkoopdoelen te bereiken: de volgende aankoop activeren, loyaliteit opbouwen, een klant wakker maken die ‘ t kocht voor een lange tijd en ga zo maar door.

Het spreekt voor zich dat, om e-mailmarketingcampagnes te laten werken, het niet voldoende is om algemene berichten te maken, zonder een specifiek doel.

We hebben onlangs een eBook gepubliceerd over dit onderwerp: “Skyrocket your e-mailcampagnes met personalisatie en automatisering”.

Deze praktische gids is bedoeld om digitale marketingprofessionals en eCommerce- en CRO-experts te helpen hun e-mailmarketingcampagnes naar een hoger niveau te tillen.

Wilt u uw e-mailmarketingcampagnes verbeteren? Download ons gratis e-book!

Vorige post

Hoe te slagen in een spannende nieuwe wereld zonder cookies, waar privacy voorop staat

Did you like the article? Subscribe to the newsletter to receive fresh articles in the mail.

Abboneer voor Nieuwsbrief

We gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden om statistieken te verkrijgen over het navigatiegedrag van onze gebruikers en om onze diensten te verbeteren op basis van uw voorkeuren. U kunt uw voorkeuren instellen. U kunt hier meer informatie krijgen.