KLANT LOGIN

Hoe te slagen in een spannende nieuwe wereld zonder cookies, waar privacy voorop staat

Hoe te slagen in een spannende nieuwe wereld zonder cookies, waar privacy voorop staat

Naarmate de technologie vordert, verandert ook de manier waarop e-commerce communiceert en contact maakt met hun klanten. Daarom is het voor ondernemers belangrijk om hun kennis van trends up-to-date te houden en niet te verouderen.

We zijn getuige van het begin van het einde van cookies en grote digitale spelers, zoals Google en Apple, zijn al begonnen met het nemen van maatregelen om de gebruikersgegevens die ze delen met andere bedrijven te verminderen. Google is zelfs van plan om cookies van derden tegen eind 2023 volledig uit zijn Chrome-browser te verwijderen, een actie die de ontwikkeling van het wereldwijde ecosysteem voor digitale marketing volledig zal veranderen.

Bij Retail Rocket vinden we het uiterst belangrijk dat de hele e-commercegemeenschap, ongeacht de grootte van hun bedrijf, zich bewust wordt van de verandering die eraan komt en hoe hun marketingstrategieën en -campagnes zich moeten aanpassen aan deze verandering.

Met dit in gedachten hebben we de downloadbare versie ontwikkeld en voor u beschikbaar gesteld: “Hoe succes te boeken in een spannende nieuwe, cookieloze wereld van privacy-first marketing“. In dit eBook bespreken we de basisconcepten van cookies, leggen we uit hoe ze werken en stellen we vijf eenvoudige strategieën voor om succesvolle post-cookie marketingcampagnes te realiseren om te “overleven” tot de dood van cookies.

De kansen die in het verschiet liggen met het einde van het tijdperk van cookies van derden

Hoewel het waar is dat alle veranderingen angst en ongerustheid veroorzaken, willen we met onze gids dat eCommerce hun energie liever richt op een beter begrip van de komende verandering en hoe hiermee om te gaan om er het meeste uit te halen.

Het einde van cookies van derden moet worden gezien als een toegangspoort tot een nieuw internet, waar eCommerce zal moeten vertrouwen op de herkomstgegevens die ze op hun eigen website verzamelen om te voorkomen dat de personalisatie van de gebruikerservaring wordt opgeofferd.

Dit is het ideale moment om processen en tools te introduceren waarmee we first-party cookies ten volle kunnen gebruiken en die helpen om de doelgroep op een nauwkeurigere manier te segmenteren door subcategorieën in vaste klanten te creëren om hen persoonlijke aandacht te geven, zonder opdringerige reclame.

E-commercebedrijven moeten gaan nadenken over hoe ze meer gegevens rechtstreeks van hun eigen websites, apps en omnichannel-contactpunten kunnen halen en hoe ze deze kunnen beheren. AI-tools spelen een sleutelrol om het publiek te segmenteren en de relaties met vaste klanten te versterken door middel van personalisatie.

Evenzo moet er rekening mee worden gehouden dat er al wetten zijn, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), die de privacy van gebruikersgegevens regelen, maar dit is niet de laatste update die we zullen horen over de regelgeving voor privacybescherming. Daarom is dit het ideale moment voor eCommerce om te upgraden en voor een andere aanpak te kiezen, anders zullen ze op de lange termijn eindigen met extreem dure kosten voor acquisitie en retentie.

Als je meer wilt weten en voorbereid wilt zijn op de nieuwe werelden zonder cookies, download dan het eBook via de volgende link:

Vorige post

Retail Rocket lanceert Sponsored Products: een nieuw personalisatie algoritme om de omzet van een multi-brand store te verbeteren

Volgende post

Hoe de ROI in e-mailmarketing verhogen dankzij personalisatie en automatisering?

Did you like the article? Subscribe to the newsletter to receive fresh articles in the mail.

Abboneer voor Nieuwsbrief

We gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden om statistieken te verkrijgen over het navigatiegedrag van onze gebruikers en om onze diensten te verbeteren op basis van uw voorkeuren. U kunt uw voorkeuren instellen. U kunt hier meer informatie krijgen.