KLANT LOGIN

Hoe persoonlijke aanbevelingen voor massale nieuwsbrieven de conversie hebben verhoogd naar 37,43%: het geval van ELC Russia

Hoe persoonlijke aanbevelingen voor massale nieuwsbrieven de conversie hebben verhoogd naar 37,43%: het geval van ELC Russia

Tegenwoordig ontvangen gebruikers dagelijks tientallen e-mails. Om een ​​abonnee aan te spreken, opent u niet alleen een brief, maar volgt u ook de voorgestelde link. Nieuwsbrieven moeten inhoud bevatten om te voldoen aan de relevante interesses van de abonnee.

De gebruiker zal het meest geneigd zijn om een ​​aankoop bij een online winkel te doen als hij de producten die hij momenteel nodig heeft, heeft voorgesteld via de e-nieuwsbrieven die hij ontvangt. In dit geval bespaart de koper ook tijd op het zoeken naar goederen te midden van een groot aantal online winkel aanbiedingen, omdat de items die het best bij hem passen allemaal in één nieuwsbrief beschikbaar zijn.

We hebben je al verteld over de personalisering van de website van de online winkel met educatief speelgoed van ELC Russia. Vandaag zullen we het hebben over het verhogen van de omzet door massale e-nieuwsbrieven van het merk te personaliseren.

ELC is een merk van leerproducten en speelgoed voor kinderen. Het merk bestaat al meer dan 30 jaar en de naam staat voor “Early Learning Centre”. Om hoogwaardige producten te maken die zijn afgestemd op de behoeften van kinderen van verschillende leeftijden, werkt het bedrijf samen met ontwerpers en gecertificeerde kinderpsychologen, en houdt het ook rekening met de mening van de directe doelgroep.

Het onderzoek naar de effectiviteit van persoonlijke aanbevelingen in massale e-nieuwsbrieven

Een breed scala aan producten in de online winkel maakt het zo gemakkelijk en veelzijdig voor de koper mogelijk, omdat hij alle dingen vanaf één plek kan kopen. Maar hoe meer producten op de site worden gepresenteerd, hoe moeilijker het is om de juiste te vinden. Hetzelfde geldt voor e-nieuwsbrieven: een winkelier wil altijd het breedste assortiment in letters vermelden en vertellen over alle promoties die momenteel geldig zijn. Maar de aandacht van de gebruiker kan niet alle producten en promoties omvatten, dus het is belangrijk om de relevantie van de aanbiedingen in de brieven voor elke klant te controleren.

Persoonlijke aanbevelingen in e-nieuwsbrieven maken het mogelijk om de geschikte artikelen voor de abonnee te tonen volgens zijn huidige interesses, waardoor hij een aankoopkeuze veel gemakkelijker zal maken.

De effectiviteitsstudie van persoonlijke aanbevelingen in Elc-Russia.ru massale e-nieuwsbrieven werd uitgevoerd met behulp van A / B-test mechanismen.

Alle e-mailontvangers werden in realtime willekeurig verdeeld in twee segmenten:

  1. Standaard e-mails werden verzonden naar segment A.

2. E-mails met een extra blok persoonlijke aanbevelingen zijn verzonden naar segment B. Een gebruiker zonder browsegeschiedenis heeft aanbevelingen van de beste verkopers van de winkel ontvangen.

Resultaten

Op basis van de testresultaten zijn de volgende resultaten behaald:

Statistische betrouwbaarheid 97,2%

Conclusie

Aanbevelingen voor persoonlijke producten in e-nieuwsbrieven maken het mogelijk de conversiepercentages en omzet van online winkels aanzienlijk te verhogen. Toevoegen van het persoonlijke aanbevelingenblok aan ELC-Russia.ru online winkel e-nieuwsbrieven toegestaan ​​om de groei van alle belangrijke statistieken te bereiken:

  • CTR groeide met 4,54%;
  • Conversie groeide met 37,43%;
  • Orders groeiden met 44,07%;
  • De omzetgroei was 27,21%.

Zo helpen persoonlijke aanbevelingen de online winkel om het e-mail kanaal efficiënter te maken en e-nieuwsbrieven interessanter voor abonnees.

Commentaar ELC Rusland:

Ons belangrijkste doel is om voor het comfort en de harmonieuze ontwikkeling van uw kinderen te zorgen. Daarom worden we bij het maken van ons speelgoed niet alleen geleid door de meningen van toonaangevende ontwerpers en psychologen, maar ook door kinderen – onze belangrijkste klanten. Wij streven ernaar maximaal nuttig te zijn voor onze klanten en zijn ervan overtuigd dat een individuele benadering van elke gebruiker en een gedetailleerde beschouwing van zijn interesses en behoeften een hoeksteen vormt naar de tevredenheid van de klant en het succes van de verkoper. We hebben de personalisatie van de e-nieuwsbrieven toevertrouwd aan het Retail Rocket-team en we zijn zeer tevreden met het resultaat. Het toevoegen van persoonlijke aanbevelingen aan e-mails hielp de conversie en inkomsten van e-mailcampagnes aanzienlijk te verhogen.

Mikhail Burkov, hoofd van ELC-Russia.ru Online Store

Vorige post

De omzetstijging van Siebel Juweliers met 12% na de implementatie van de aanbeveling blokken van Retail Rocket

Volgende post

A case of 26% conversion growth with the help of personal recommendations in Meleon’s newsletters

Did you like the article? Subscribe to the newsletter to receive fresh articles in the mail.

Abboneer voor Nieuwsbrief

We gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden om statistieken te verkrijgen over het navigatiegedrag van onze gebruikers en om onze diensten te verbeteren op basis van uw voorkeuren. U kunt uw voorkeuren instellen. U kunt hier meer informatie krijgen.