KLANT LOGIN

Opnieuw inschrijven van klanten met behulp van API en het opvragen van productinformatie op basis van Groeps-ID

Opnieuw inschrijven van klanten met behulp van API en het opvragen van productinformatie op basis van Groeps-ID

Het jaar is net begonnen en we staan ​​al klaar om je op de hoogte te stellen van de belangrijkste updates van het Retail Rocket-platform. Lees het artikel als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwe functies waarmee je tijd en geld voor je team kunt besparen.

Herinschrijving van gebruikers via API

We hebben de mogelijkheid toegevoegd om klanten opnieuw in te schrijven voor e-mailnieuwsbrieven. Als een klant eerder heeft geweigerd om e-mails te ontvangen, moet je ze opnieuw inschrijven om ze weer op de mailinglijst te krijgen. Voorheen kon dit worden gedaan via een pop-upvenster op de website of met behulp van ondersteuning. We hebben de mogelijkheid toegevoegd om gebruikers opnieuw in te schrijven via een enkele API om het proces te vereenvoudigen en de klantervaring te verbeteren. Dit opent nieuwe mogelijkheden in verschillende situaties:

  • Herinschrijving via meerdere kanalen op de website of app. Klanten kunnen nu kiezen om zich opnieuw in te schrijven en het type content waarin ze geïnteresseerd zijn, vanaf elk apparaat.
  • Inschrijving Landingspagina’s. Online retailers kunnen socialmedia posts plaatsen die gebruikers naar een inschrijvingspagina leiden.
  • Enquêtes. Klanten kunnen nu betrokken worden bij een korte enquête over hun voorkeuren of redenen om zich uit te schrijven. Aan het einde daarvan kunnen ze de optie krijgen om zich opnieuw in te schrijven voor een e-mailnieuwsbrief.
  • Afrekenproces. Tijdens het afrekenproces kun je klanten de mogelijkheid geven om zich opnieuw in te schrijven voor de nieuwsbrief. Bijvoorbeeld door een selectievakje met een inschrijvingsformulier naast het invoerveld voor e-mail te plaatsen.

We hebben documentatie voor de API-methode van herinschrijving voorbereid om alles gemakkelijker te begrijpen.

Alleen klanten die duidelijk hebben aangegeven dat ze weer e-mails willen ontvangen, kunnen opnieuw worden ingeschreven. De API-methode zal geen ontvangers opnieuw inschrijven die e-mails als spam hebben gemarkeerd of die de status “hard bounce” hebben ontvangen.

Informatie verkrijgen over producten van een groep op basis van groupId

Eerder moest je om selectie menu’s in product blokken te implementeren, informatie over producten van de groep dupliceren voor elk product in de groep. Bijvoorbeeld, voor een T-shirt met maten van S tot XL moest je::

  • Het integratieteam vertellen dat voor elk product in de groep een aanvullende parameter nodig is met alle ID’s van de producten in de groep. Voor een T-shirt zou dat een parameter zijn met 4 ID’s.
  • Samenwerken om de feed af te ronden door een parameter toe te voegen.
  • Het lay-outteam moest “zware code” schrijven om informatie aan te vragen voor elke ID.

Dit maakte het werk ingewikkeld en verhoogde de tijd om producten met selectie menu’s te publiceren. Nu hoeven partners de feed niet af te ronden. Het is voldoende om één parameter door te geven om tijd te besparen voor zowel het integratieteam als de partner.

Om een selector in blokken te implementeren, moet je de parameter “groupId” aan de feed doorgeven.

Vorige post

 Nieuw aanbevelings algoritme op basis van neural networking toont tot 23% meer relevante producten

Volgende post

Het maken en versturen van cadeaubonnen naar Sailplay

Did you like the article? Subscribe to the newsletter to receive fresh articles in the mail.

Abboneer voor Nieuwsbrief

We gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden om statistieken te verkrijgen over het navigatiegedrag van onze gebruikers en om onze diensten te verbeteren op basis van uw voorkeuren. U kunt uw voorkeuren instellen. U kunt hier meer informatie krijgen.