Conversieboost voor Thr.nl met behulp van website-personalisatie

221 Views

We weten al dat het aanbieden van gepersonaliseerde productaanbevelingen in een online winkel de verkoop verhoogt. Tegenwoordig is de grootste uitdaging het weten waar en hoe productaanbevelingen in de winkel kunnen worden geplaatst om de omzet te maximaliseren. Dat is waar de experts van Retail Rocket binnenkomen.

Retail Rocket biedt wereldwijd meer dan 1000 klanten een gepersonaliseerde service, van de eerste beoordeling tot en met de uiteindelijke implementatie. Dit wordt gedaan terwijl er tijdens elke stap tests uitgevoerd worden om ervoor te zorgen dat de beste mogelijke resultaten worden behaald.

Lees verder om te ontdekken hoe het Growth Hacking-team van Retail Rocket zijn expertise heeft gebruikt om Thr.nl te helpen aanbeveling algoritmen te optimaliseren, plaatsingen te blokkeren en hun conversie aanzienlijk te verhogen.

Over THR

THR is een Nederlandse groothandel in doe-het-zelf producten en professionele bouwmaterialen. Het bedrijf is in 2011 opgericht door een samenwerkingsverband van drie gerenommeerde groothandels. De website biedt een enorm assortiment van meer dan 80.000 producten en merken. Een gepersonaliseerde klantervaring is dus onmisbaar. THR neemt een persoonlijke benadering van zijn klanten en wil dat zij dit in elke interactie ervaren.

Productpagina-aanbevelingen verhoogt de conversie van Thr.nl met 25,6%

Retail Rocket heeft real-time aanbevelingen toegevoegd aan de productpagina’s van Thr.nl. Website gebruikers kregen vergelijkbare producten te zien bij het product dat ze op dat moment bekeken.

Daarna voerde het growth-hacking team van Retail Rocket een effectieve A/B-test uit om erachter te komen hoe deze aanbevelingen de wisselkoers van Thr.nl beïnvloeden. Om dit te doen, werden de gebruikers van de productpagina willekeurig verdeeld in vijf groepen:

Groep 1: gebruikers waarbij vergelijkbare producten getoond werden. Deze aanbevelingen waren gebaseerd op producteigenschappen (prijs, merk, categorie, tekstbeschrijving, enz.) en collaborative filtering (welke producten andere klanten ook hebben bekeken en / of uiteindelijk gekocht hebben, enz.). Bijv.:

Groep 2: Gebruikers die verwante (of aanvullende) producten te zien kregen in andere categorieën dan de categorie van het item dat momenteel wordt bekeken. Dit is gebaseerd op productendatabase analyse en bezoekersgedrag (winkelmand, eerdere bestellingen). Bijv.:

Groep 3: Gebruikers die twee blokken werden getoond:
– Vergelijkbare producten, bovenaan geplaatst
– Gerelateerde producten uit andere categorieën dan de categorie van het item dat momenteel wordt bekeken, direct onder de beschrijving van het item
bijv .:

Groep 4: Gebruikers die dezelfde blokken werden getoond als in Groep 3, maar in de omgekeerde volgorde:
– Gerelateerde producten uit andere categorieën dan de categorie van het item dat momenteel wordt bekeken, bovenaan geplaatst
– Vergelijkbare producten, gepositioneerd direct onder de beschrijving van het item

Groep 5: controlegroep die geen van de aanbevelingen heeft gezien.

Conversie groei en meer terugkerende klanten

 

 

 

 

 

De A/B-test liet een 25,6% conversie groei zien binnen groep 3 (gebruikers die twee blokken kregen: vergelijkbare producten en aanverwante producten uit dezelfde categorie als het huidige product) met een statistische significantie van 100%.

Bovendien liet Google Analytics zien dat de productpagina beoordelingen meer sessies genereerde, waardoor meer gebruikers terugkeerden naar de online winkel van THR.

Extra conversie boost met productaanbevelingen voor categoriepagina’s

De team van Retail Rocket heeft productaanbevelingen toegevoegd aan de categoriepagina van Thr.nl, zodat gebruikers de populairste producten uit elke categorie van de website konden zien.

Er is een A/B-test uitgevoerd om te achterhalen hoe effectief de product aanbevelingensblokken op de categoriepagina de conversieratio van Thr.nl verhogen. Significante verschillen in de conversieratio werden ook getest door drie verschillende aanbevelingen blokken te presenteren:

  • Zonder slider
  • Met een standaard slider
  • Met een slider die automatisch schuift na tien seconden

Gebruikers van de categoriepagina werden willekeurig verdeeld in vier groepen:

Groep 1: Gebruikers die een aanbeveling blok hebben gekregen zonder een slider. bijv .:

Groep 2: Gebruikers die een aanbeveling blok hebben gekregen met een slider. Bijv.:

Groep 3: Gebruikers die een aanbeveling blok hebben gekregen met een slider met automatische schuifbeweging na 10 seconden.

Aanbevelingen op categoriepagina verhoogde conversie met 8,4%

 

 

 

 

 

De A/B-test toonde aan dat met behulp van een aanbevelings blok zonder slider, de online shop een 8,4% hogere conversie behaalde, met een statistische significantie van 98,6%.

Conclusie:

Retail Rocket heeft THR geholpen bij het opzetten van het meest efficiënte zelflerende algoritme op basis van big data-analyse in realtime. Hun unieke realtime personalisatie technologie verhoogde de THR-conversie met 25,6% op de productpagina en 8,4% op de categoriepagina. Dit werd gedaan zonder de noodzaak van uitgebreide IT-middelen en een tijdrovende implementatieperiode. Alleen het Growth Hacking-team van Retail Rocket beschikt over de kennis, expertise en technologie om een ​​dergelijke uitgebreide service aan te bieden.

Opmerkingen van THR:

“THR heeft destijds voor Retail Rocket gekozen zodat wij op een snelle manier relevante aanbevelingen konden doen aan onze afnemers. Door de werkwijze van Retail Rocket kon alle data vrij snel en accuraat geïnterpreteerd worden. Dit heeft geresulteerd in voor onze klanten relevante suggesties, wat hun bestelproces vergemakkelijkt en versneld.“

Krista Gerhartl – Manager E-commerce

Vragen? Neem contact met ons op. 

WEBSITE PERSONALISATIE EN TRIGGERED E-MAILS ZIJN NU VOOR IEDEREEN TOEGANKELIJK!

DEMO AANVRAGEN