Sanitairwinkel.nl: ongeveer 15% omzetgroei door product aanbevelingen

270 Views

Sanitairwinkel.nl is de online marktleider in de badkamer- en sanitaire sector in Nederland en hoort bij de top 70 grootste e-commerce spelers in het land. Het online succes van Sanitairwinkel en de groei daarvan, is het resultaat van uitzonderlijke klantenservice en een voortdurende optimalisatie van de website.

Website-personalisatie is een van de meest efficiënte manieren om uw website te optimaliseren en duurzame groei te bereiken. Sanitairwinkel.nl wist zeker dat het toevoegen van aangepaste productaanbevelingen aan hun online winkel zou helpen om het volgende niveau te bereiken. Het platform van Retail Rocket hielp om kosteneffectief te groeien zonder enige tijdrovende en arbeidsintensieve implementatieperiode.

In dit geval laten we zien hoe productaanbevelingen van Retail Rocket op Sanitairwinkel.nl hebben geleid tot een aanzienlijke groei van de conversieratio, de gemiddelde bestelwaarde en de verkoop.

De winkelervaring van de gebruiker optimaliseren

Door middel van website-optimalisatie willen online winkels de winkelervaring van hun gebruikers verbeteren. Retail Rocket heeft meerdere innovatieve productaanbeveling mechanismen om online winkels te helpen dit doel te bereiken. Wanneer een online winkel aanbevelingen gebruikt, krijgen online shoppers producten die voor hen relevant zijn, zodat ze het product dat ze nodig hebben gemakkelijk en veel sneller kunnen vinden. Dit zorgt ervoor dat de gebruiker een prettige online winkelervaring heeft, waardoor de kans dat een aankoop wordt gedaan groter wordt.

Retail Rocket heeft gepersonaliseerde productaanbevelingen toegevoegd aan de productpagina van Sanitairwinkel.nl. De effectiviteit van deze aanbevelingen werd gemeten met behulp van A / B-tests.

Voor deze test werden website gebruikers willekeurig verdeeld in drie groepen:

1.  De eerste groep kreeg vergelijkbare producten te zien. Dit zijn alternatieve producten die eigenschappen hebben die vergelijkbaar zijn met de huidige items. 

2. De tweede groep werd gepersonaliseerde vergelijkbare producten getoond, gebaseerd op de interesses van de gebruiker (prijs, merk, categorie, tekstbeschrijving, enz.) en website gedrag (wat ze bekeken, wat ze uiteindelijk hebben gekocht, enz.).

3. De derde groep was de controlegroep. Er zijn geen aanbevelingen weergegeven.

Hogere conversie, hogere gemiddelde bestelwaarde en meer inkomsten door product aanbevelingen.

De A / B-test toonde de volgende resultaten:

Conversion rate Average order value Revenue
Gepersonalizeerde vergelijkbare producten vs controle groep

      +8.9%

+6.3%

+15.7%

De uitkomst van het toevoegen van gepersonaliseerde productaanbevelingen op Sanitairwinkel.nl was opmerkelijk. Het succespercentage bij gebruikers die persoonlijke, vergelijkbare productaanbevelingen kregen, was 8,9% hoger dan bij bezoekers die geen aanbevelingen hadden gezien.

Daarnaast groeide de gemiddelde orderwaarde met 6,3% en bereikte de winkel een indrukwekkende omzetgroei van 15,7%.

Meer dan 78.000 unieke gebruikers namen deel aan de test met een statistische significantie van 97,5%, wat betekent dat de bevindingen uitzonderlijk betrouwbaar zijn.

Conclusie

Deze casestudy bewijst dat het optimaliseren van productpagina’s met behulp van de personalisatie van Retail Rockets ‘website Sanitairwinkel.nl helpt haar inkomsten te vergroten. Deze resultaten en het gemak waarmee de aanbevelingen kunnen worden geïmplementeerd, hebben Sanitairwinkel.nl overtuigd om de samenwerking met Retail Rocket te versterken.

Comment from Sanitairwinkel.nl

Bij Sanitairwinkel zijn we voortdurend op zoek naar kansen, zodat we de ervaring voor bezoekers op onze websites kunnen verbeteren. Retail Rocket biedt ons de mogelijkheid om de weergave van producten op een eenvoudige manier te personaliseren. Door gefaseerde A / B-testen uit te voeren hebben we inzicht in welke blokkades werken en welke niet werken voor ons. Op deze manier heeft Retail Rocket zijn toegevoegde waarde aangetoond.

Jaap Melchels – Online marketeer

Vragen?

Heeft u vragen over deze case? Neem dan contact met ons op.

WEBSITE PERSONALISATIE EN TRIGGERED E-MAILS ZIJN NU VOOR IEDEREEN TOEGANKELIJK!

DEMO AANVRAGEN